• Semasa

    "En Rosli Saya Mohon Allah Beri Hidayah Buat En Rosli" - Luahan Sayu Wanita Ini





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    "En Rosli Saya Mohon Allah Beri Hidayah Buat En Rosli" - Luahan Sayu Wanita Ini


    Assalammualaikum wbt....
    Hari ini benar2 saya sedih yang AMAT sedih,ketika coretan ini ditulis tidak henti air mata saya jatuh berderai, hiba ,sayu, x terungkap kata2 saya hanya air mata yg menjadi peneman ketika ini.
    Saya ingin kongsikan apa yg berlaku pagi tadi pada diri saya..Atas sebab kelewatan 1 jam saya spi di Angsana utk setup BOOTH utk Program Dakwah saya ,di karnival mega sale anjuran kpdnkk, seorang Rela bernama Rosli tidak benarkan saya masuk dan suruh saya paking luar dan angkat barang dari jauh spi ke khemah,saya hanya bersama 2 org anak saya berumur 7 tahun dan 11 tahun serta 1 pembantu lelaki berusia 60 tahun, barang saya bnyk dan semua berat2. Biasanya kami loading dekat dgn khemah. Saya faham dia jlnkan tugas dan ikut arahan pihak penganjur. Puas saya terangkan keadaan saya dan saya ulang berkali2 sy nk buat dakwah , kempen menutup aurat..penganjur dah confirm bg saya tapak..lalu rela itu berkeras dan suruh saya hubungi pihak penganjur, saya akur dgn arahan rela itu..saya hubungi dan bg rela tu bercakap dgn penganjur , dengan nada keras rela tu suruh penganjur keluar tunjuk muka dulu. Mungkin dia tidak percaya pada saya..ialah mungkin dia fikir sy blh guna kawan saya..kemudian penganjur wanita itu keluar tunjuk muka dan explain semua, Rela itu terus berkeras mmg x blh masuk nnt pegawai saya marah katanya, saya bgtau dia..tadi en rosli suruh kol penganjur, kemudian suruh penganjur keluar, skrg ni pegawai marah pula..saya merayu spi keluar air mata..saya sebut saya masuk Event ni utk buat Dakwah saya , penganjur dah bg saya tapak..kerana Allah t'a ala, sya cakap xpelah panggil pegawai keluar pula ..biar sya explain. Dia xnk panggil pegawai dia.2x saya ulang mana pegawai biar sy explain..tp en rosli alihkan pandangan ayat saya itu ..ttp x bg saya masuk, sbnrnya security angsana dh lpskn saya masuk utk para peniaga..mereka npk saya bawa barang2 Hijrah Hijab saya.. semua produk muslimah dan pakain syariat serta sunnah..tp utk masuk pintu ke 2 tpt loading barang , Rela mula halang saya..jadi sy terhenti di tgh2.sedangkan saya dh lps masuk pintu utk peniaga. Bila saya mula ambil gambar en rosli , dia mula mengugut penganjur tu..jika dia diviralkan hingga spi kene buang keje .
    ."saya akan cari awak spi dapat ok..awak ingat..akk ni ambil gambar saya dan video..klu viral saya cari awak"
    sehingga penganjur kpdnkk tu mengeluarkan air mata, mungkin sb takut dgn ugutan rela itu. Saya sempat pegang bahu penganjur tu cuba tenangkan dia dalam masa yg sama air mata saya mengalir x henti2..."
    "adik awak jgn takut dgn dia. Sepatutnya takut dgn Allah. Xpelah akk x jadi masuk. Akk balik" ini ujian akk. Tp akk nangis bukan sebab akk x dpt masuk atau kene patah balik..sbnrnya akk sedih dgn sikap org Islam yg mengaku islam tidak ada peri kemanusiaan sehingga buat 2 wanita menangis.😭😭😭😭😭sehingga tidak blh ada sikap lebih kurang..tolak ansur sesama Mahluk lagi2 saudara islam. Sepanjang perjalanan pulang saya nangis, satu perkataan sblm saya tinggalkan kawasan itu..saya sempat bgtau rela itu..
    "En Rosli saya mohon Allah beri Hidayah buat en rosli"
    "Ambil dari dunia sesuatu yang akan jadi bekal untuk akhirat nanti dan jangan mengambil dari dunia sesuatu yang akan menghalangi anda di akhirat nanti "
    Saya sedih😭😭😭😭😭😭
    FB Diana Iman Heart

    1 comment:

    1. RELA ni tak diberi briefing tugas di lokasi. RELA ni membantu penganjur dan patut akur dgn arahan penganjur. Jadi minta penganjur mengadap dia bersemuka amat biadap. Penganjur yang bagi kerja dan sebab itu anda dibayar. Peniaga tu pun dah lepaskan sekuriti, knp ditahan lagi. Bila minta panggil pegawai, kecut pula. Kemudian mengeluarkan ancaman dan ugutan. Anda siapa? Ada dalam spek tugas RELA ke ugut orang awam? Kalau penganjur report pada pegawai, tindakan tatatertib memang pasti. Klau report polis, masuk lokap. Jalankan tugas ikut peraturan klau nak lama dlm RELA. Penganjur bayar beribu pada Angsana. Peniaga tu bayar sewa tapak tapi tak dpt berniaga kerana RELA seorang ni. Isu lambat sejam bukan besar sangat sebab dia peniaga yang berjaya menang tender. Angsana adalah pusat perniagaan. Kalau RELA ni dikekalkan, ramai peniaga yang meninggalkan angsana sebab lewat sejam. Boleh bangkrup Angsana.

      ReplyDelete

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad